ferieblog for G+L

oktober 3, 2023

Hannover nr 1

Filed under: Efterårs-/vinterferie — feriedagbogsblog @ 7:10

2. oktober 2023

Så var det tid til en lille udlandsferie, den første i de sidste 4 år.

Turen gik til Hannover, så jeg kørte hjemmefra tidlig om morgenen, lidt før kl 7, så det var stadig mørkt, i starten var vejret ok med lidt støvregn, og ca 17 gr, men da jeg nåede over Fyn, begyndte det at regne endda rigtig kraftig. Længere nede mod Tyskland, klarede det op og temperaturen nåede op på 25 gr, og det var meget lummert.

Turen gik meget hurtigt, selv om der var en del vejarbejder undervejs, så jeg var på hotellet kl ca 13.30, hvor jeg havde håbet at få noget frokost men restauranten var lukket denne mandag, så jeg måtte gå over til en benzintank der lå lige nabo til hotellet hvor jeg købte en sandwich, som jeg spiste sammen med det medbragte vand.

Værelset jeg fik på hotellet www.parkhotel-kronsberg.de var ok ikke stort men der var seng skrivebord og stol, så det var ok.

Efter at være installeret på hotellet gik jeg en lille tur i området, som ligger midt i messeområdet for at finde en bus eller sporvognsstop, men det lykkedes ikke, men jeg spurgte bagefter i receptionen, og der var et sporvognsstop lige i nærheden, bare ikke lige i den retning jeg havde gået.

Aftensmaden spiste jeg i hotellets bar, da restauranten stadig var lukket, men her fik jeg en tallerken med 3 slags pålæg og 3 slags ost, dertil brød og smør, det smagte rigtig godt, dertil en stor dejlig kold øl, og der var mærkelig nok stofservietter.

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.