ferieblog for G+L

oktober 5, 2023

Hannover nr 3

Filed under: Efterårs-/vinterferie — feriedagbogsblog @ 6:57

4. oktober 2023

Dagens morgenmad skulle indtages i en anden bygning end i går, men det tog et halvt minut at gå derover, ellers startede dagen med en katastrofe, der var ingen internet, men receptionisten gav mig en ny kode og så virkede det.

Ellers tog jeg ind til byen igen, stod af et sporvognsstop før i går, og der lykkedes det mig at finde Niedersächsisches Landesmuseum Hannover Startseite – Landesmuseum Hannover (landesmuseum-hannover.de) Det var et spændende og specielt sted, i stueetagen var der udstillinger med dyr gennem tiderne, helt tilbage fra dinosaurerne og frem til nutiden hvor der var akvarier med levende fisk og levende krybdyr, bl. a. en leguan.

På 1. sal var der så udstillinger om menneskenes udvikling fra fortiden til nu, der var en stor spændende udstilling om Romerriget, og ellers blev der udstillet en masse ting der var gravet op her i området omkring Hannover og Lüneburger Heide.

På 2. sal var der så kunst mest fra middelalderen med masser af kunstværker fra Holland, med religiøse motiver, mange af dem var rigtig flotte, jeg kom til at tænke på engang for mange år siden hvor L og jeg forvildede os ind på et krucifiks museum, jeg tror det var i Prag, det var meget specielt.

Efter at have kigget på disse spændende udstillinger, og det var rigtig varmt i lokalerne, gik jeg i cafeen og fik en dejlig kold øl der blev serveret i et porcelænskrus. Der var ikke vildt mange gæster på museet.

Vejret var køligt og blæsende nok ikke mere end 15 gr.

Frokosten spiste jeg på Hotel Mercure Hannover (her kan jeg ikke finde en hjemmeside) men det der lokkede mig ind, var at de havde snitzel af kalv, så det bestilte jeg, og jeg blev ikke skuffet, der kom to store snitzler med masser af varm kartoffelsalat, jeg fik gjort kål på det meste af snitzlerne, men det meste af kartoflerne måtte jeg levne, jeg blev stop mæt, snitzlerne var rigtig møre og godt krydrede og panerede, til maden fik jeg øl. Og her var jeg alene i restauranten.

Det kunne godt mærkes i sporvognen, at det var blevet hverdag igen, der var en del med, men jeg fik siddeplads i begge retninger.

Denne aften var der så åbent i hotellets restaurant, så jeg gik derned, da jeg kom, var jeg den eneste gæst, men der kom et par stykker mere, og så var der i nogle tilstødende lokaler et par selskaber, så de to tjenere havde nok at lave.

Jeg fik det der blev kaldt florel på spisekortet, jeg syntes mere det lignede laks, men det var glaseret med noget sukker, og stegt og der var meget lidt kartoffelmos til, her kunne jeg godt have brugt noget af den kartoffelsalat som jeg ikke spiste til frokost, men det smagte virkelig godt, og jeg fik et glas hvidvin og noget dansk vand til.

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.