ferieblog for G+L

oktober 6, 2023

Hannover nr 5

Filed under: Efterårs-/vinterferie — feriedagbogsblog @ 16:10

5. oktober 2023

Nu var det så blevet den sidste dag i Hannover, i morgen kører jeg hjem.

Jeg gjorde som sædvanlig, tog en sporvogn ind til byen, hvor jeg først besøgte Sprengel Museum Hannover www.sprengel-museum.de. Det var et rimelig stort museum med masser af moderne kunst fra 1900 og frem, noget var flottere end andet, men sådan er det jo altid, her fik jeg pensionistrabat, damen spurgte selv om jeg var over 65, og det kunne jeg jo bekræfte.

Nu da jeg var så godt i gang, tog jeg lige et museum mere Museum August Kestner www.hannover.de/Museum-August-Kestner/Das-Museum her var der en blanding af ægyptisk græsk kunst, og moderne design, men det var faktisk rigtig interessant ingen af museerne havde en cafe der var åben, så jeg spiste en tidlig frokost på Ständige Vertretung Mittagstisch in Hannover (staev-hannover.de) hvor jeg fik en anretning med sylte lavet af skanke med brasede kartofler med løg og bacon, det smagte rigtig godt, det er lang tid siden jeg har fået sylte, og sidste gang jeg fik noget der var så godt var i Dresden for 4 år siden, dertil fik jeg en dejlig kold øl.

På vejen hjem fra sporvognsstoppestedet, gik jeg ind på en cafe, jeg fandt ud af at det var et sted hvor gymnasieeleverne efter undervisningen gik ind og købte kaffe, men jeg fik en dejlig kold øl som jeg fik lov til at drikke direkte af flasken jeg fik i hvert tilfælde ingen glas.

Aftensmaden spiste jeg igen i hotellets restaurant, i dag bestilte jeg fyldt kyllingebryst, som tilbehør var der lidt asparges men ingen kartofler ris eller lignende, men det smagte rigtig godt og jeg fik et glas rødvin og et glas dansk vand til.

Vejret var i løbet af dagen køligt og blæsende men ind i mellem tittede solen frem

6. oktober 2023

Jeg kunne desværre ikke få computeren til at kopiere fra Word og til det program jeg bruger til at lægge filen ud på bloggen.

Men jeg stod rimelig tidlig op og spiste morgenmad kvart i syv, derefter pakkede jeg og slæbte tingene ud i bilen, hvorefter jeg betalte hotellet, og kørte over på tankstationen der lå nabo til hotellet, men jeg kunne ikke købe benzin på den tankstation uden en speciel app, så det måtte jeg jo opgive, men jeg kørte den vej som min GPS sagde jeg skulle med GPS’en var åbenbart ikke helt opdateret med hensyn til de vejarbejder der var, så jeg kom til at køre lidt rundt, men til sidst lykkedes det mig at finde en tilkørsel til motorvejen til Hamborg, men det tog måske en halv times tid, og lige inden jeg kørte på motorvejen fik jeg købt noget benzin, og der er mere end rigeligt til at komme hele vejen hjem.

Vejret startede fint, lidt køligt med lidt skyer men det var tørt lige indtil jeg kom til Hamborg, der begyndte der at komme lidt vand på forruden, men efter Hamborg kom der mere og mere regn på et tidspunkt stod det ned i stænger.

Men jeg nåede hjem i god behold, og det har været en rigtig god tur, med masser af nye oplevelser, det eneste var lige det med genforeningsdagen, det var jo min egen skyld, fremover vil jeg altid kigge efter hvilke helligdage der er i et land jeg vil rejse til, men jeg kan for resten se at den første nat på hotellet var billigere end de næste så en lille fordel, var der da!

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.