ferieblog for G+L

april 10, 2024

Bremen 2024 nr 2

Filed under: Forårsferie — feriedagbogsblog @ 7:11

Dagbog 9. april 2004

Her var dagens første højdepunkt morgenmaden, det var fint med æggekage små pølser, frikadeller men ingen bacon, der var adskillige slags kødpålæg og flere slags ost, dertil mælk og kaffe.

Selv om der blev truet med ”rush-time” var der næsten ingen i morgenmadslokalet de fleste var håndværkere af en eller anden slags.

Ellers tog jeg et tog ind til Hovedbanegården, jeg fandt ud af at købe billet, jeg er lidt i tvivl om billetten også skal stemples, men jeg kom fint ind til Hovedbanegården, det tager godt tyve minutter at gå til stationen, og så tror jeg det tager 6 minutter til Hovedbanegården, der er ikke nogen stop imellem.

Men ellers gik jeg lidt rundt i bydelen omkring banegården, for at få styr over hvor de forskellige ting ligger i forhold til hinanden.

Vejret var stadig lunt, men indimellem regnede det lidt, så jeg var glad for at jeg havde taget vinterjakken med hætte på.

Jeg tror jeg er lidt uheldig med restauranterne på denne ferie, i dag havde jeg udset mig en japansk inde i byen, de ville åbne kl 11.30 det passede mig fint, men da tiden var ved at være der gik jeg derhen, og på en rude som jeg ikke lige havde set før stod der at de holdt lukket de første fire dage i denne uge, så jeg måtte finde et andet sted, det blev så John Benton www.johnbenton-bremen.de hvor jeg fik sandart filet med et bjerg af kartoffelmos, og masser af stegte champignons, dertil fik jeg øl, det var rigtig lækkert, lige da jeg kom ud kom der en kraftig byge, så jeg måtte lige står i ly lidt.

Derefter tog jeg et tog tilbage til stationen, toget kom til tiden, så inden problemer i den retning.

Aftensmaden spiste jeg igen på Gasthaus Gerken, da den balkanrestaurant jeg havde regnet med så ud til at være helt lukket. Det var ellers lige før jeg ikke havde fået noget mad, da der var stuvende fuld, men jeg blev placeret ved et bord, hvor der sad en ung fyr og spiste samtidig med at han spillede på sin mobil, men det fik fint, jeg fik paprika snitzel, det lignede meget det jeg fik i går den eneste forskel var der var paprika i sovsen i stedet for champignons, men det smagte igen udmærket, og igen fik jeg øl til. Men mine ben er lidt trætte jeg får rigtig gået noget, i går gik jeg ca 15.000 skridt selv om jeg brugte meget af dagen på at køre, i dag har jeg gået lige i overkanten af 20.000!

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.