ferieblog for G+L

april 11, 2024

Bremen 2024 nr 3

Filed under: Forårsferie — feriedagbogsblog @ 7:03

Dagbog 10. april 2024

Her var det så blevet museumsdag, så efter morgenmaden tog jeg toget indtil hovedbanegården, i dag stemplede jeg så billetten, og der kom kontrol, damen kiggede på billetten og stemplede den så også med sin tang, jeg spurgte hende hvad jeg havde gjort galt, det var at den var stemplet i den forkerte ende, okke ja sådan er der så meget, men der var ikke nogen sure miner overhovedet.

Dagens første museum var Überseemuseum, Bremen, www.uebersee-museum.de , som har en udstilling om Asien, Afrika og Amerika hvor af verdensdele på hver sin etage. Meget interessant, der var også udstoppede dyr fra de forskellige steder og kunst, religiøse motiver, efter museet fik jeg noget drikkelse i cafeen inden jeg gik videre til næste museum.

Det var Kunsthalle Bremen www.kunsthalle-bremen.de her var udstillingerne kunst både fra middelalderen og helt frem til vor tid, der var rigtig flotte ting imellem, her var jeg lige ved at blive jordet af en flok gymnasieelever som bare stod og spærrede ved toiletterne, selv om de åbenbart ikke skulle derind, der var masser af ledige pladser i hvert tilfælde hos herrerne.

Frokosten spiste jeg hos Pio Tapas Bar Pio Tapas Bar (pio-tapasbar.com) hvor jeg fik paella som var rigtig lækkert med både rejer, laks, kylling og nogle af havets frugter, dertil fik jeg øl. Vejret var lidt køligt fra morgenen af, så det var igen vinterfrakken, men i løbet af eftermiddagen blev det lunere, men ingen regn mens jeg var ude. Men ellers er foråret ved at komme til byen, træerne er lysegrønne, og ukrudtet vokser, og tulipanerne er faktisk sprunget ud.

Da jeg også i dag har gået næsten 14.000 skridt valgte jeg i stedet for at gå hen til den sædvanlige restaurant at købe et par sandwich og et par øl hos Edeka købmanden som er lige ved siden af togstationen, så det spiste, drak jeg på værelset, så jeg også er frisk til at gå noget i morgen på min sidste dag i byen.

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar

Blog på WordPress.com.