ferieblog for G+L

april 12, 2024

Bremen 2024 nr 4

Filed under: Forårsferie — feriedagbogsblog @ 6:33

Dagbog 11. april 2024

Denne dag startede som de to foregående med at jeg spiste morgenmad og gik hen og tog toget ind til hovedbanegården, det regnede lidt mens jeg gik til stationen, men ikke ret meget, men det var køligt så jeg var igen glad for vinterjakken.

Da jeg kom på hovedbanegården, regnede det en del, så jeg gik lidt rundt derinde, indtil det holdt så meget op at jeg vovede mig og for at tage en sporvogn til Focke Museum Focke Museum – Bremer Landesmuseum für Kunst und Kulturgeschichte (focke-museum.de) da jeg kom ud til museet fandt jeg ud af at selve hovedudstillingen er lukket til 2026, det står også på hjemmesiden, men det er godt gemt. Jeg gik så ind på et lille museum de har ved siden af, hvor der var gamle møbler, porcelæn og flotte dragter og kjoler, men det var ikke voldsomt stort, så det tog ikke lang tid.

Efter det tog jeg så en sporvogn tilbage til hovedbanegården, hvorfra jeg så gik til Weserburg museum Weserburg her var der moderne kunst det vil sige meget moderne kunst lige for moderne for min smag, så jeg gik ind på en nærliggende cafe for at få noget drikkelse.

Efter det tog jeg så en sporvogn tilbage til hovedbanegården, her fandt jeg ud af at linje 1 som jeg kørte med, faktisk har endestation samme sted som jeg står på regionaltoget indtil byen, hvis jeg havde vidst det ville jeg måske have taget sporvognen en af dagene i stedet for at ræse med 100 km/t i et tog, der har garanteret været mere at se med sporvognen, men nu er det for sent.

Frokosten spiste jeg på Hillmanns Taverna Hillmann´s Taverna — Tägliches Mittagstisch von Montag bis Freitag ab 9,50 € (hillmanns-taverna.de) her fik jeg fish and chips, det var godt nok en alternativ version, der var fritteret fisk med fritter saurkraut og revne gulerødder, men det var ok, dertil fik jeg øl.

Toget hjemad var aflyst, så jeg ventede en halvtimes tid, men det er jo hvad der kan ske, vejret var efterhånden blevet lunt og det var lummert, og igen i dag har jeg købt øl og sandwich hos den lokale Edeka så jeg ikke skal ud at gå efter noget mad, jeg skal jo have friske ben når jeg skal køre hjem i morgen.

Jeg har været i receptionen og betale så jeg ikke skal stå i kø efter det i morgen tidlig.

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.